LIVKOM er stiftet i 2009 af en gruppe bestående af både professionelle kommunikationsfolk, certificerede IVK-trænere, trænere under uddannelse og IVK-entusiaster. De delte et ønske om en fælles ramme for videns- og erfaringsudveksling, undervisning og træning i Ikkevoldelig Kommunikation (IVK).

LIVKOM arbejder for at volden i vores samfund mindskes, og at flere får det, de ønsker sig, på måder som andre også kan glæde sig ved. Arbejdet har fokus på at løse konflikter og træne mennesker i at møde sig selv og andre med empati og forståelse.

Bestyrelsen 2023

  • Formand Karsten Schacht-Petersen – på valg i 2025
    Medstifter og bestyrelsesmedlem siden 2009 (undtagen 2012 og 2016), en del af tiden som kasserer, certificeret IVK-træner.
  • Kasserer Kirsten Kristensen – på valg i 2025
    Medstifter og formand siden 2009 (undtaget i 2015), certificeret IVK-træner. Kasserer fra 2019
  • Sekretær Pia Skalshøi – på valg i 2024
    Bestyrelsesmedlem og sekretær siden 2016 og fortsat. Har siden 2014 arbejdet med LIVKOMs nuværende hjemmeside, SoMe og PR.
  • Carl Plesner
    Medstifter og bestyrelsesmedlem siden 2009, i 2016 som suppleant, certificeret IVK-træner.
  • Peter Ulrik Jensen
    Valgt til bestyrelsen i 2022

Bestyrelses-suppleanter:

  • Simon Vester Christensen
  • Benny Andersen

Revisor Niels Søndergaard Jensen
Revisor i LIVKOM siden 2013

LIVKOMs bestyrelse: Fra venstre formand 2023 Karsten Schacht-Petersen, kasserer 2023 Kirsten Kristensen, sekretær 2023 Pia Skalshøi, suppleant 2020 Birthe Davidsen, bestyrelsesmedlem 2022 Jesper Winther, Formand 2021 Lise Thodberg og bestyrelsesmedlem 2023 Carl Plesner.

Bestyrelsen 2022

  • Formand Karsten Schacht-Petersen
    Medstifter og bestyrelsesmedlem siden 2009 (undtagen 2012 og 2016), en del af tiden som kasserer, certificeret IVK-træner.
  • Kasserer Kirsten Kristensen – på valg i 2023
    Medstifter og formand siden 2009 (undtaget i 2015), certificeret IVK-træner. Kasserer fra 2019
  • Sekretær Pia Skalshøi – på valg i 2024
    Bestyrelsesmedlem og sekretær siden 2016 og fortsat. Har siden 2014 arbejdet med LIVKOMs nuværende hjemmeside, SoMe og PR.
  • Carl Plesner – på valg i 2023
    Medstifter og bestyrelsesmedlem siden 2009, i 2016 som suppleant, certificeret IVK-træner.
  • Jesper Winther – på valg i 2023
    Medlem og IT Wizard siden 2014. Valgt til bestyrelsen i 2019

Bestyrelses-suppleanter:

Revisor Niels Søndergaard Jensen
Revisor i LIVKOM siden 2013

Tidligere bestyrelsesmedlemmer

  • Karin Sonne-Nihjoff
  • Anne Line Vestergaard
  • Michael Holmen Grønbech Formand 2021
  • Lise Thodberg Formand 2020
  • Jesper Winther Medlem og IT Wizard siden 2014. Valgt til bestyrelsen i 2019
  • Birthe Davidsen: Medlem siden 2009 og bestyrelsesmedlem siden 2016.
  • Lise Thodberg: formand 2020
  • Sekita Rubeksen: kasserer 2010-11, bestyrelsesmedlem 2012-13, revisorsuppleant 2014, formand i 2015. Har været webhjælper og lavede bl.a. LIVKOMs første hjemmeside i 2009. Hjalp med IIT i Danmark i 2017 og er fortsat i den anden ende af webmaster@livkom.dk
  • Anne Böjlund: IVK-kyndig siden 2011. Suppleant 2018
  • Jane Bartholdy: suppleant 2017
  • Tania Cortes: kasserer 2009, 2016, medarrangør af sommerfestival og andre workshops og tiltag
  • Marianne Bach: sekretær 2013, revisorsuppleant 2015-16-17-18-19-20
  • Connie Dreisig Hansen: suppleant 2014-2016-2017
  • Pernille Plantener: bestyrelsesmedlem 2015, certificeret IVK-træner
  • Zofia Alexandra Schacht-Petersen: suppleant 2015-16, certificeret IVK-træner
  • Anne-Line Vestergaard: sekretær 2012, suppleant 2015, certificeret IVK-træner
  • John Erik Knudsen: bestyrelsesmedlem og kasserer 2013-5
  • Lars Holst: sekretær 2011
  • Arne Krogh Nielsen: 2. suppleant 2011
  • Keld Kobborg Andersen: bestyrelsesmedlem 2009, Revisor 2011
  • Karin Sonne-Nijhoff: sekretær 2009, suppleant 2010-11
  • Finn Bentzen fra Revisorlinien, revisor 2010
  • Morten Heltoft: suppleant 2009-2010
  • Lene Vej: revisorsuppleant 2009
  • Karen Hede Poulsen: revisor, 2009, sekretær 2010

Andre tidligere og nuværende aktivitetspersoner

  • Melinda Knudsen, freelance administrationsmedarbejder august 2019 – nu
  • Josephine Honoré, organiserede bl.a. IVK-Dagen KONTAKT i 2018
  • Britta Rasmussen, freelance administrationsmedarbejder februar-april 2018
  • Nanna Thorhauge, freelance kommunikationsmedarbejder februar-juni 2018, herefter løst tilknyttet
  • Vanesa Alemany, medlemskoordinator 2015-17
  • Bjørn Nygaard, projektleder 2017
  • Pia Møller, sekretær 2016-17
  • Anne Kvistgaard, samarbejdede med Pia Skalshøi om ny hjemmeside, SoMe, PR mv. i 2014

Udover de nævnte er der MANGE mennesker der har bidraget og bidrager til LIVKOMs arbejde og aktiviteter. Uden jeres hjælp var vi ikke hvor vi er i dag… TAK!

Deltagere på LIVKOMs generalforsamling i april 2019 hos Rosenlund Kurser på Fyn

Deltagere på LIVKOMs generalforsamling i april 2019 hos Rosenlund Kurser på Fyn

Oversigten er opdateret i september 2021 og er ufuldstændig. Er du opmærksom på bidragydere der ikke er med på listen, så modtager vi med tak dit input på info@livkom.dk