Bo Sørensen, arbejder med unge kriminelle, deltager på fordybelseskursus, forår 2014:
Jeg blev opmærksom på overbevisninger – at jeg kan arbejde med dem og at de ikke er sandheden.
I forbindelse med mit arbejde forventer jeg at kunne bruge IVK til at løse konflikter og til at undgå domme over andre.

Jesper Winther, deltager på fordybelseskursus, forår 2014:
Jeg har fået indblik i mange forskellige måder at tolke og bearbejde sig selv og situationer på.
På sigt vil jeg gerne sprede/undervise i IVK, men i alle aspekter af mit liv, vil jeg leve og være ikkevoldelig.
jeg vil ikke ”bruge” IVK som værktøj, jeg vil integrere det i mig – det føles naturligt.
Jeg nød samspillet og forskelligheden når Kirsten og Karsten underviste samtidig.

Vibeke, børnehavepædagog, deltager på fordybelseskursus, forår 2014:
Jeg har lært hvor vigtigt det er at tage vare på mine følelser og behov. Erkendelsen af at det har konsekvenser, når jeg gør noget uden det er frivilligt og med glæde.
Særligt delen med indre overbevisninger og vrede fandt jeg værdifuld, men også delen med at sige nej og at arbejde i grupper.

Fremover forventer jeg især at bruge IVK i mit indre liv for at blive bevidst om mine følelser og behov og huske at ulven er der for at hjælpe mig.
I forbindelse med mit arbejde forventer jeg at bruge IVK i konfliktsituationer mellem børnene.

Susanne Skovgaard, underviser, SOSU-uddannelsen, deltager på fordybelseskursus, forår 2014:
Jeg ønsker at bruge IVK som redskab i forbindelse med mit arbejde, men har fået redskaber til både arbejde og privatliv. Det stikker dybt.
Jeg har lært at mærke mine grænser tydeligere og sige fra klart og på et tidligere tidspunkt. Jeg har fået redskaber til at holde på mit behov for at opnå en ligeværdig relation.

Ved hjælp af min ændrede/transformerede overbevisning har jeg fået ryddet op, fået nyt håb og hjælp til at få glæde, kærlighed og frihed endnu mere ind i mit liv. Jeg har fået en større bevidsthed om det at mærke mine følelser og behov.
Jeg forventer at bruge IVK personligt og professionelt i kontakten til andre. I forbindelse med mit arbejde forventer jeg at bruge IVK i forhold til at udvikle opgaver og støtte eleverne i det konkrete arbejde med girafsprog. De skal have indsigt og derfor skal de arbejde med IVK på et andet niveau end de gør nu. Konfliktløsning og konfliktnedtrapning forventer jeg at bruge til at fremme dialog med kolleger for at forbedre samarbejdet og læringen.

Anonym kursusdeltager på Fordybelseskursus 2014:
Jeg har fått oppleve at jeg tager hensyn til mine følelser og behov. Dette har gitt meg tro på at å gjøre det vil gi meg et enda bedre liv, hvor jeg gjør ting frivillig og med glede. Hvis jeg ikke kan det, er det lov til å si nei.

Jeg regner med å bruke IVK både i jobb og privat. Jeg ønsker at IVK kan hjelpe meg til å være ærlig med meg selv og guide meg til å ta gode valg. IVK kan hjelpe meg til å få kontakt med de mennesker jeg møter i min jobb (kollegaer og brukere) samt hjelpe meg til å bedre se deres behov.
Jeg ønsker bedre kontakt med og ordforråd om følelserne mine og finne en forklaring på hvorfor jeg opplever det utfordrene.

Jeg setter stor pris på undervisernes menneskelighet, kompetence, ærlighet, omsorg og hjertelighet. De utfyller hverandre og det at de er to gjør at individurelle behov kan bli møtt.
Rosenlund er et fantastisk sted å komme til. Jeg vil gjerne tilbake!

Christina Winther, deltager på fordybelseskursus, forår 2014:
Mit syn på mig selv er forandret. Jeg har lært, at det er en proces at finde ”sig selv”, men at jeg er på rette vej, og at min overbevisning om at jeg ikke er god nok kan ændres.

Jeg fandt særlig værdi i  at være en del af et stort fællesskab og mærke det at være ligeværdig.
Jeg forventer at IVK bliver mit liv. jeg vil leve IVK, jeg vil ”være” IVK. IVK er for mig en ”måde at leve på” ikke en strategi eller et værktøj.

John, deltager på fordybelseskursus, forår 2009:
For mig har den store udfordring været at finde mig selv og turde udtrykke mig.
Fornemmelsen af at kunne mærke mine behov begynder at give mig form i retning af at vide hvem jeg er.
Det har været berigende ikke at dømme og vurdere, fordi jeg i stedet opdager en masse kvaliteter i andre menneskers forskellighed.

Jeg var imponeret over evnen til at vende kritik til en positiv energi. Jeg var forundret over den ro, underviserne var i stand til at udvise.